Pieczęć Elektroniczna

Czym jest pieczęć elektroniczna Certum?

Pieczętowanie dokumentów online
Kwalifikowana pieczęć elektroniczna Certum jest cyfrowym odpowiednikiem Twojej pieczątki firmowej. Zawiera nazwę, adres i inne dane przedsiębiorstwa.
Nasi klienci wykorzystują ją do uwierzytelniania i zapewniania integralności swoich e-dokumentów.

Pieczęć elektroniczna jest dostępna w dwóch wariantach: zapisana na karcie umieszczanej w czytniku oraz w aplikacji mobilnej SimplySign. Pomożemy Ci dobrać wersję dopasowaną do Twoich potrzeb.

Kwalifikowana pieczęć elektroniczna Certum spełnia wszystkie wymogi prawa UE i jest zgodna z rozporządzeniem eIDAS.

Pieczęć elektroniczna a podpis elektroniczny

Wybierz czy potrzebujesz pieczęci czy podpisu?

Kwalifikowana pieczęć elektroniczna Certum nie jest alternatywą dla e-podpisu. Nasi klienci często korzystają z obu rozwiązań. Pieczęć elektroniczna służy do uwierzytelnienia dokumentów firmowych, a e-podpis do oświadczania woli konkretnej osoby.

Przykładowe zastosowanie pieczęci elektronicznej podczas korzystania z KSeF

Podmiot, który nie jest osobą fizyczną, np. jest firmą, może uwierzytelnić się w systemie KSeF podczas zakładania konta za pomocą kwalifikowanej pieczęci elektronicznej. Jeśli jej nie posiada, konieczne jest złożenie zawiadomienia do właściwego naczelnika urzędu skarbowego (zawiadomienie ZAW-FA), w którym wyznacza się przedstawiciela – osobę fizyczną – do korzystania z KSeF w imieniu firmy. Dalej osoba ta będzie się mogła posługiwać podpisem elektronicznym.
Kwalifikowana pieczęć elektroniczna posłuży również do uproszczenia procesu nadawania pierwotnych uprawnień w KSeF, gdy podatnik nie jest osobą fizyczną. Oznacza to, że w przypadku posiadania przez osoby prawne kwalifikowanej pieczęci elektronicznej zawierającej NIP, można korzystać z KSeF na podstawie pierwotnych uprawnień właścicielskich bez zgłaszania w urzędzie skarbowym.

Jaka technologia pieczętowania jest dla Ciebie?

Pieczętuj dokumenty w aplikacji mobilnej

Opieczętujesz dokumenty wykorzystując aplikacje SimplySign na swoim urządzeniu mobilnym. Wybierz tą opcję, jeśli cenisz mobilność i chcesz pieczętować dokumenty biznesowe w dowolnym czasie i miejscu

  • Pieczętujesz dokumenty w aplikacji mobilnej, bez karty i czytnika
  • Korzystasz z aplikacji na smartfonie, tablecie i komputerze
  • Pieczętujesz dokumenty biznesowe w dowolnym miejscu i czasie
  • Dwuetapowe uwierzytelnienie klienta daje Ci dodatkową ochronę
  • Aplikacja SimplySign działa na Windows, macOS, Android i iOS
Pieczętuj dokumenty za pomocą karty i czytnika

Opieczętujesz swoje dokumenty wykorzystując niewielki czytnik i karty kryptograficzne. Wybierz, gdy funkcjonalnośc jest Ci potrzebna w biurze, lub tylko gdy jesteś przy komputerze.

  • Pieczętujesz dokumenty na komputerze
  • Pieczętujesz za pomocą karty i czytnika
  • Uwierzytelniasz pieczęć kodem PIN
  • Czytnik działa na systemach Windows i macOS
To top