REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO kwalifikowany.PL
§ 1
POSTANOWIENIA OGÓLNE
-
Sklep kwalifikowany.PL działa na zasadach określonych w niniejszym Regulaminie.
-
Regulamin określa warunki zawierania i rozwiązywania Umów Sprzedaży Produktu oraz tryb postępowania reklamacyjnego, a także rodzaje i zakres usług świadczonych drogą elektroniczną przez Sklep, zasady świadczenia tych usług, warunki zawierania i rozwiązywania umów o świadczenie usług drogą elektroniczną.
-
Każdy Usługobiorca zobowiązany jest do przestrzegania postanowień niniejszego Regulaminu.
-
W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem mają zastosowanie przepisy:
a) Ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 ze zm.),
b) Ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. Nr 16, poz. 93 ze zm.) oraz inne właściwe przepisy prawa polskiego.
c) Ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu Cywilnego (Dz. U. Nr 141, poz. 1176 ze zm.);
§ 2
DEFINICJE
CERTYFIKAT AUTENTYCZNOŚCI – dane przekazywane przez Licencjodawcę Klientowi, do których jest przypisywany Produkt, potwierdzające jego zakup.
FORMULARZ REJESTRACJI – formularz dostępny na stronie internetowej kwalifikowany.pl umożliwiający utworzenie Konta.
FORMULARZ ZAMÓWIENIA – formularz dostępny na stronie internetowej kwalifikowany.pl umożliwiający złożenie Zamówienia.
KLIENT – Usługobiorca, który zamierza zawrzeć lub zawarł Umowę Sprzedaży ze Sprzedawcą.
KONTO – oznaczony indywidualną nazwą (loginem) oraz hasłem, zbiór zasobów w systemie Usługodawcy, w którym gromadzone są dane Usługobiorcy w tym informacje o złożonych Zamówieniach.
LICENCJODAWCA – Asseco Data Systems SA z siedzibą w Gdańsku (80-864) przy ul. Jana z Kolna 11, wpisana do rejestru przedsiębiorców
Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Gdańsk-Północ w Gdańsku, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000421310, posiadająca kapitał zakładowy w wysokości 102.002.940,00 zł wpłacony w całości oraz NIP 5170359458, będąca producentem Oprogramowania oferowanego na stronie kwalifikowany.pl. Korzystanie z rozwiązań oferowanych na stronie kwalifikowany.pl odbywa się w oparciu o zasady i regulaminy producenta oprogramowania, znajdujące się między innymi pod poniższym adresem: https://www.certum.pl/pl/repozytorium/
OPROGRAMOWANIE – dane wytwarzane i dostarczane przez Licencjodawcę w formie cyfrowej, do których dostęp następuje po otrzymaniu Certyfikatu Autentyczności oraz ewentualne nośniki, na których Oprogramowanie zostało utrwalone, instrukcja obsługi oraz wszelkie inne drukowane materiały pomocnicze, dokumentacja drukowana, w postaci elektronicznej oraz dostępna „on-line”.
PRODUKT – dostępne w Sklepie usługi lub Oprogramowanie, będące przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
REGULAMIN – niniejszy regulamin Sklepu.
SKLEP – Sklep internetowy Usługodawcy działający pod adresem kwalifikowany.pl.
SPRZEDAWCA, USŁUGODAWCA – ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k. z siedzibą w Warszawie (03-285), ul. L. Kondratowicza 37, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców pod numerem KRS: 0000779010, dla którego akta rejestrowe prowadzi Sąd Rejonowy dla M. St. Warszawy w Warszawie XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, NIP: 9512481556, REGON: 382953528., adres poczty elektronicznej (e-mail): info@kwalifikowany.pl, numer telefonu: +48 22 888 50 00.
UMOWA LICENCYJNA – umowa zawierana między Klientem, a Licencjodawcą w momencie przystąpienia do korzystania z Oprogramowania.
UMOWA SPRZEDAŻY – Umowa Sprzedaży Produktu zawarta między Klientem, a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu.
USŁUGA ELEKTRONICZNA – usługa świadczona drogą elektroniczną przez Usługodawcę na rzecz Usługobiorcy za pośrednictwem Sklepu.
USŁUGOBIORCA – osoba fizyczna, osoba prawna albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z Usługi Elektronicznej.
ZAMÓWIENIE – oświadczenie woli Klienta stanowiące ofertę zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu ze Sprzedawcą.
§ 3
INFORMACJE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW ORAZ SPOSOBU ICH ZAMAWIANIA
-
Sklep prowadzi sprzedaż detaliczną Produktów za pośrednictwem sieci Internet na terenie Polski, wyłącznie na rzecz przedsiębiorców.
-
Produkty oferowane w Sklepie są nowe, wolne od wad fizycznych i prawnych i zostały legalnie wprowadzone na rynek polski.
-
Informacje znajdujące się na stronie kwalifikowany.pl nie stanowią oferty w rozumieniu przepisów prawa. Klient, składając Zamówienie, składa ofertę kupna określonego Produktu na warunkach podanych w jego opisie.
-
Cena Produktu uwidoczniona na stronie internetowej Sklepu podana jest w złotych polskich (PLN) i jest wartością brutto oraz netto. Cena nie zawiera kosztów związanych z płatnością drogą elektroniczną i dostawą jeżeli takowe występują.
-
Cena Produktu uwidoczniona na stronie Sklepu jest wiążąca w chwili złożenia przez Klienta Zamówienia. Cena ta może ulec zmianie w odniesieniu do poszczególnych Produktów po złożeniu przez Klienta Zamówienia (w szczególności wskutek zmian cen producenta). Jeśli zmiana taka dotyczy Produktów już zamówionych przez Klienta, to jest on o takiej zmianie informowany i ma prawo do anulowania Zamówienia lub jego części.
-
Zamówienia można składać poprzez witrynę internetową za pomocą Formularza Zamówień (kwalifikowany.pl).
-
W celu złożenia Zamówienia, Klient nie ma obowiązku rejestracji Konta w Sklepie.
-
Warunkiem złożenia Zamówienia w Sklepie przez Klienta jest zapoznanie się z Regulaminem i akceptacja jego postanowień w czasie składania Zamówienia. Klient zobowiązany jest do podania numeru telefonu stacjonarnego lub komórkowego oraz adresu e-mail, pod którymi będzie możliwe potwierdzenie Zamówienia. Zamówienia, których nie uda się potwierdzić w terminie 7 dni od momentu ich złożenia, nie będą realizowane.
-
Sklep realizuje Zamówienia złożone od poniedziałku do piątku w godzinach pracy Sklepu tj. od 8:00 do 16:00 w dni robocze. Zamówienia złożone w dni robocze po godz.16:00 w soboty, niedziele oraz święta, będą rozpatrywane następnego dnia roboczego.
§ 4
UMOWA SPRZEDAŻY
-
Do zawarcia Umowy Sprzedaży, niezbędne jest wcześniejsze złożenie przez Klienta Zamówienia udostępnionymi przez Sprzedawcę sposobami, zgodnie z § 3 pkt 6 oraz 8.
-
Po złożeniu Zamówienia Sprzedawca potwierdzi jego otrzymanie.
-
Dopiero po weryfikacji Zamówienia następuje potwierdzenie jego przyjęcia do realizacji, co powoduje związanie Klienta jego Zamówieniem.
-
Potwierdzenie przyjęcia Zamówienia do realizacji zawiera potwierdzenie wszystkich istotnych elementów Zamówienia.
-
Dopiero z chwilą otrzymania przez Klienta wiadomości e-mail, o której mowa w pkt 4 zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
-
Każda Umowa Sprzedaży będzie potwierdzana dowodem zakupu (faktura VAT), który będzie wysłany na adres e-mail podany przez Klienta.
-
Po dokonaniu zakupu Oprogramowania Klient otrzymuje Certyfikat Autentyczności, który powinien zostać aktywowany w sposób określony przez Licencjodawcę. Certyfikat Autentyczności dostarczony jest do Klienta drogą elektroniczną na adres e-mail, na który zostało zarejestrowane Konto.
-
Klient nie jest uprawniony do dokonywania we własnym zakresie lub przy udziale osób trzecich odtwarzania kodu źródłowego (ang. reverse engineering), dezasemblacji i dekompilacji Oprogramowania.
§ 5
SPOSOBY PŁATNOŚCI
-
Sprzedawca udostępnia następujące sposoby płatności:
-
płatność przelewem tradycyjnym na rachunek bankowy Sprzedawcy,
-
płatność za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności.
-
-
W przypadku płatności przelewem tradycyjnym, wpłaty należy dokonać na rachunek bankowy numer: PL 30 1600 1068 0003 0102 0178 7001 (Bank BNP Paribas Bank Polska SA O./Warszawa), ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k., ul. L. Kondratowicza 37, 03-285 Warszawa, NIP: 9512481556. W tytule przelewu należy wpisać „Zamówienie nr……..”.
-
W przypadku płatności za pośrednictwem elektronicznych serwisów płatności Klient dokonuje zapłaty przed rozpoczęciem realizacji Zamówienia. Elektroniczne serwisy płatności umożliwiają dokonanie płatności za pomocą karty kredytowej lub szybkiego przelewu z wybranych polskich banków.
-
Klient zobowiązany jest do dokonania zapłaty ceny z tytułu Umowy Sprzedaży, w tym za koszty dostawy, w terminie 7 dni roboczych od dnia jej zawarcia, chyba że Umowa Sprzedaży stanowi inaczej.
-
Produkt zostanie dostarczony dopiero opłaceniu kwoty wskazanej w Zamówieniu.
-
Sprzedawca ma prawo ograniczyć w stosunku do Klientów niebędących Konsumentami udostępnione przez niego sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty części bądź całości ceny sprzedaży bez względu na wybrany przez Klienta sposób płatności oraz fakt zawarcia Umowy Sprzedaży.
§ 6
KOSZT, TERMIN I SPOSOBY DOSTAWY PRODUKTU
-
Koszty dostawy Produktu są ustalane w trakcie procesu składania Zamówienia i są uzależnione od wartości Zamówienia, sposobu płatności oraz sposobu dostawy zakupionego Produktu.
-
Na termin dostawy Produktu składa się czas kompletowania Produktu oraz czas dostawy Produktu przez przewoźnika:
-
Czas kompletowania Produktu wynosi od 1 do 7 dni roboczych.
-
Dostawa Produktu przez przewoźnika następuje w terminie przez niego deklarowanym tj. od 1 do 2 dni roboczych (dostawa następuje wyłącznie w dni robocze z wyłączeniem sobót, niedziel i świąt).
-
-
Zakupione w Sklepie Produkty są wysyłane za pośrednictwem firmy kurierskiej.
-
W przypadku wysłania Produktu do Klienta za pośrednictwem przewoźnika Klient jest zobowiązany zbadać przesyłkę, zwłaszcza ciągłość taśmy firmowej świadczącej o nienaruszeniu paczki. Jeżeli odbiorca stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie Produktu, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.
-
Po uiszczeniu opłaty Klient ma prawo do sprawdzenia zawartości paczki w obecności doręczyciela w celu sprawdzenia czy nie nastąpiło uszkodzenie Produktu w trakcie dostawy.
-
Korzyści i ciężary związane z Produktem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia Produktu przechodzą na Klienta z chwilą wydania przez Sprzedawcę Produktu przewoźnikowi. Sprzedawca w takim wypadku nie ponosi odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie Produktu powstałe od momentu przyjęcia Produktu do przewozu aż do wydania go Klientowi, jak również za opóźnienie w przewozie przesyłki.
§ 7
REKLAMACJA PRODUKTU
-
Reklamacja z tytułu rękojmi.
-
Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta, z tytułu rękojmi obejmującej wady fizyczne i prawne, są określone w ustawie Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz. U. nr 16, poz. 93 ze zm.).
-
Zawiadomienia o wadach dotyczących Produktu oraz zgłoszenie odpowiedniego żądania można dokonać:
-
pisemnie na adres: ul. L. Kondratowicza 37, 03-285 Warszawa lub
-
za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@kwalifikowany.pl.
-
-
-
W powyższych wiadomościach w formie pisemnej lub elektronicznej należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Sprzedawcę.
-
Dla oceny wad fizycznych Produktu, należy go dostarczyć na adres: ul. L.Kondratowicza 37, 03-285 Warszawa.
-
Sprzedawca ustosunkuje się do żądania Klienta nie później niż w terminie 14 dni od zgłoszenia reklamacji.
-
Klient pokrywa koszty odbioru oraz dostawy w przypadku wymiany Produktu na wolny od wad.
-
Odpowiedź na reklamację jest przekazywana Klientowi drogą elektroniczną, pisemnie na wskazany przez niego w Zamówieniu adres e-mail.
§ 8
RODZAJ I ZAKRES USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Usługodawca umożliwia za pośrednictwem Sklepu korzystanie z Usług Elektronicznych takich jak:
-
zawieranie Umów Sprzedaży Produktu,
-
prowadzenie Konta w Sklepie.
-
-
Świadczenie Usług Elektronicznych na rzecz Usługobiorców w Sklepie odbywa się na warunkach określonych w Regulaminie.
-
Usługodawca ma prawo do zamieszczania na stronie internetowej Sklepu treści reklamowych. Treści te, stanowią integralną część Sklepu i prezentowanych w nim materiałów.
§ 9
WARUNKI ŚWIADCZENIA I ZAWIERANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Świadczenie Usług Elektronicznych określonych w § 8 pkt 1 Regulaminu przez Usługodawcę jest nieodpłatne.
-
Okres na jaki umowa zostaje zawarta:
-
umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na prowadzeniu Konta w Sklepie zawierana jest na czas nieoznaczony.
-
umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej polegającej na umożliwieniu złożenia Zamówienia w Sklepie zawierana jest na czas oznaczony i ulega rozwiązaniu z chwilą złożenia Zamówienia albo zaprzestania jego składania przez Usługobiorcę.
-
-
Wymagania techniczne niezbędne do współpracy z systemem teleinformatycznym, którym posługuje się Usługodawca:
-
komputer (lub urządzenie mobilne) z dostępem do Internetu,
-
dostęp do poczty elektronicznej,
-
przeglądarka internetowa,
-
włączenie w przeglądarce internetowej Cookies.
-
-
Usługobiorca zobowiązany jest do korzystania ze Sklepu w sposób zgodny z prawem i dobrymi obyczajami mając na uwadze poszanowanie dóbr osobistych i praw własności intelektualnej osób trzecich.
-
Usługobiorca zobowiązany jest do wprowadzania danych zgodnych ze stanem faktycznym.
-
Usługobiorcę obowiązuje zakaz dostarczania treści o charakterze bezprawnym.
§ 10
REKLAMACJE ZWIĄZANE ZE ŚWIADCZENIEM USŁUG ELEKTRONICZNYCH
-
Reklamacje związane ze świadczeniem Usług Elektronicznych za pośrednictwem Sklepu Usługobiorca może składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@kwalifikowany.pl.
-
W wiadomości e-mail, należy podać jak najwięcej informacji i okoliczności dotyczących przedmiotu reklamacji, w szczególności rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości oraz dane kontaktowe. Podane informacje znacznie ułatwią i przyspieszą rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę.
-
Rozpatrzenie reklamacji przez Usługodawcę następuje nie później niż w terminie 14 dni od zgłoszenia.
-
Odpowiedź Usługodawcy w sprawie reklamacji jest wysyłana elektronicznie na adres e-mail Usługobiorcy podany w zgłoszeniu reklamacyjnym lub w inny podany przez Usługobiorcę sposób.
§ 11
WARUNKI ROZWIĄZYWANIA UMÓW O ŚWIADCZENIE USŁUG ELEKTRONICZNYCH ORAZ WARUNKI ODSTĄPIENIA OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
-
Wypowiedzenie umowy o świadczenie Usługi Elektronicznej:
-
Wypowiedzeniu może ulec umowa o świadczenie Usługi Elektronicznej o charakterze ciągłym i bezterminowym (prowadzenie Konta).
-
Usługobiorca może wypowiedzieć umowę ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie stosownego oświadczenia za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres: info@kwalifikowany.pl.
-
Usługodawca może wypowiedzieć umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej ze skutkiem natychmiastowym i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy niebędącemu Konsumentem oświadczenia o wypowiedzeniu.
-
Wypowiedzenie prowadzi do ustania stosunku prawnego ze skutkiem na przyszłość.
-
Usługodawca i Usługobiorca mogą rozwiązać umowę o świadczenie Usługi Elektronicznej w każdym czasie w drodze porozumienia stron.
-
-
Uprawnienia do odstąpienia od umowy:
-
Klientowi, będącemu konsumentem w rozumieniu art. 221 Kodeksu Cywilnego, przysługuje prawo do odstąpienia od umowy zawartej na odległość, bez podania przyczyny, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie 14 dni i wysyłając je na adres ITcenter Sp z o.o. SP.K.., ul. L.Kondratowicza 37, 03-285 Warszawa podany w niniejszym Regulaminie.
-
Termin 14-dniowy liczy się od dnia, w którym nastąpiło dostarczenie Towaru [chyba, że sklep internetowy dostarcza usługi].
-
Prawo do odstąpienia od umowy przez konsumenta jest wyłączone w przypadku:
-
rozpoczęcia – za zgodą konsumenta – świadczenia usług przez kwalifikowany.pl, przed upływem terminu 14 dni od zawarcia umowy;
-
towarów (usług) wykraczających poza standardową ofertę sklepu, przygotowanych na specjalne zamówienie klienta i dostosowanych do jego indywidualnych potrzeb;
-
świadczeń, które z uwagi na ich charakter nie mogą zostać zwrócone.
-
-
W przypadku odstąpienia od umowy zawartej na odległość, umowa jest uważana za niezawartą. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Zwrot powinien nastąpić niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni. Zakupiony towaru należy zwrócić na adres ITCenter Sp. z o.o. Sp. K podany w regulaminie.
-
Zwrot jest możliwy, gdy towar jest kompletny, nie był używany, ani nie został w żaden sposób zniszczony. Produkty muszą być zwracane w oryginalnym, nienaruszonym opakowaniu.
-
§ 12
WŁASNOŚĆ INTELEKTUALNA
-
Wszystkie treści zamieszczone na stronie internetowej pod adresem kwalifikowany.pl korzystają z ochrony praw autorskich i (z zastrzeżeniem § 12 pkt 3 oraz wykorzystywanych na zasadzie licencji, przeniesienia praw autorskich lub dozwolonego użytku) są własnością ITCenter Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością Sp. k., ul. L. Kondratowicza 37, 03-285 Warszawa, NIP: 9512481556. Usługobiorca ponosi pełną odpowiedzialność za szkodę wyrządzoną Usługodawcy, będącą następstwem użycia jakiejkolwiek zawartości strony kwalifikowany.pl, bez zgody Usługodawcy.
-
Jakiekolwiek wykorzystanie przez kogokolwiek, bez wyraźnej pisemnej zgody Usługodawcy, któregokolwiek z elementów składających się na treść oraz zawartość strony kwalifikowany.pl stanowi naruszenie prawa autorskiego przysługującego Usługodawcy i skutkuje odpowiedzialnością cywilnoprawną oraz karną.
-
Wszystkie nazwy handlowe, nazwy Produktów, materiały produktowe (w tym zdjęcia), nazwy firm i ich logo użyte na stronie internetowej Sklepu należą do ich właścicieli i są używane wyłącznie w celach identyfikacyjnych. Mogą być one zastrzeżonymi znakami towarowymi. Wszystkie materiały, opisy i zdjęcia prezentowane na stronie internetowej Sklepu użyte są w celach informacyjnych zgodnie z Umową Partnerską wiążącą Usługodawcę z Licencjodawcą.
§ 13
POSTANOWIENIA KOŃCOWE
-
Umowy zawierane poprzez Sklep zawierane są zgodnie z prawem polskim.
-
W przypadku niezgodności jakiejkolwiek części Regulaminu z obowiązującym prawem, w miejsce zakwestionowanego przepisu Regulaminu zastosowanie mają właściwe przepisy prawa polskiego.
-
Wszelkie spory wynikłe z Umów Sprzedaży między Sklepem, a Klientami będą rozstrzygane w pierwszej kolejności na drodze negocjacji, z intencją polubownego zakończenia sporu. Jeśli jednak nie byłoby to możliwe, lub też byłoby niesatysfakcjonujące dla którejkolwiek ze stron, spory będą rozstrzygane przez właściwy sąd powszechny, zgodnie z pkt 4 niniejszego paragrafu.
-
Ewentualne spory powstałe pomiędzy Usługodawcą, a Usługobiorcą (Klientem) niebędącym jednocześnie Konsumentem zostają poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę Usługodawcy.
-
Klient ma prawo do skorzystania z pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów w szczególności poprzez złożenie po zakończeniu postępowania reklamacyjnego wniosku o wszczęcie mediacji lub wniosku o rozpatrzenie sprawy przez sąd polubowny.